БАУКО отбелязва своя 25-годишен юбилей

Със специално издание на нетуъркинг събитието „БАУКО и приятели“ на 2 декември 2022 г., БАУКО отбеляза 25-годишния юбилей на Асоциацията. Благодарим на всички колеги, партньори и приятели за подкрепата през годините! За нас е чест и удоволствие да работим заедно за развитието на професията „управленско консултиране“ в България. Като организация...

Продължи да четеш

БАУКО поздравява проф. Антоанета Кирова за придобиването на квалификацията СМС

С удоволствие споделяме, че общността на сертифицираните управленски консултанти в България се разраства: БАУКО приветства проф. Антоанета Кирова като СМС и нов индивидуален член на асоциацията. Проф. Кирова има над 30-годишен опит като преподавател по различни дисциплини, свързани с транспортната икономика и с икономиката на туризма. Била е гост-преподавател в...

Продължи да четеш

БАУКО поздравява Гергана Мантаркова като член на Борда на ICMCI и СМС

Гергана Мантаркова, председател на Управителния съвет на БАУКО, бе избрана за член на Борда на Международния съвет на управленските консултантски институти (ICMCI или CMC Global) за втори мандат по време на Годишната среща на ICMCI на 13 октомври 2022 г. Глобалната консултантска мрежа на ICMCI обхваща 51 държави и повече...

Продължи да четеш

За многоликото ежедневие на консултанта

За същността на консултантския бизнес говори Владимир Рашев, управляващ партньор в консултантската ИТ компания Balkan Services, която е член на БАУКО, в интервю за money.bg. „Цeлтa ни пpeз гoдинитe бe дa yтвъpдим ĸoмпaниятa ни ĸaтo нaдeждeн пapтньop нa бизнeca в дигитaлизaциятa. A тoвa нe e лeĸ пpoцec – ниe гo...

Продължи да четеш

Устойчивост и Зелен преход: Възможности за консултанти

Балаш Мезоси CMC, Ph.D. Понастоящем учените и изследователите са обединени около тезата, че светът преживява радикална климатична криза, причинена от човечеството. Национални и наднационални организации, регулатори и участници на пазара споделят и следват този начин на мислене. Те установяват съответни политики и създават подходящи инструменти в името на каузата на...

Продължи да четеш

Готови ли са консултантите за мегатренда ESG?

От БАУКО имаме удоволствието да Ви поканим да се включите в глобално проучване, посветено на разбирането сред консултантите за темата ESG (environmental, social and governance) или екологично, социално и корпоративно управление. Инициативата е на Международния съвет на управленските консултантски институти (ICMCI). Целта на проучването е да изследва готовността на консултантите...

Продължи да четеш

Как по-малките консултантски практики могат да се възползват от предимствата на технологиите?

Д-р Стивън Луис CMC, BusinessTech Research, Inc. Какво е различно при дигитализацията, когато става въпрос за малки консултантски практики, които работят в „ограничени“ условия? Под „ограничени“ се имат предвид специфики поради малки пазари и ограничени възможности, относително малък оборот, малки фирми или отделни консултанти. Взети заедно тези ограничения затрудняват до...

Продължи да четеш

Подобряване на ефективността и ефикасността с помощта на дигитализацията

Кристофър Харпър, ръководител на Американския хъб на ICMCI, старши директор „Дигитални консултантски услуги“ в Online Business Systems Използването на дигитални инструменти позволява на консултантските фирми да провеждат събития и семинари навсякъде, независимо от ограниченията на мястото и времето. Така например Online Business Systems работи в Европа, Америка и Канада, като...

Продължи да четеш

Консултантската професия и бъдещето

Дуайт Михалич, предходен председател на ICMCI, президент на консултантската компания Effective Managers Готовността за бъдещето започва с поглед към миналото, като впечатление прави, че винаги е имало значими преломни събития. В консултантската професия повечето са с икономически характер. По-постепенни са промените, свързани с технологиите и автоматизацията. Породената от Covid пандемия...

Продължи да четеш

Ефективно използване на личността: подходът на развитие в консултантските услуги

Кийт Джоунс и Теса Шарп, Alchemy Worldwide Проучванията сред консултанти показват определени общи аспекти на развитието на уменията, които са в сила независимо от нивото на консултантите, индустрията или фокуса на работа: Взаимоотношенията между консултанти и клиенти като цяло са фиксирани: има определени езикови модели, които се повтарят независимо от...

Продължи да четеш