Управленското консултиране за мен…

Пред Вас е новото издание на поредицата на БАУКО, в която колеги споделят гледни точки към управленското консултиране и разкриват лични моменти от своя професионален и житейски път.

Гост днес е Мария Колева, Assoc. CIPD, MBA, старши консултант в „Интернешънъл Хюмън Рисорсиз“ (IHR), фирмен член на БАУКО.

Мария е опитен професионалист в областта на управлението и развитието на човешките ресурси и управленското консултиране. Има над 15-години опит в български и международни компании от различни сектори като France Telecom (Франция), Българска телекомуникационна компания / Vivatel, Teva, Atos, Cargotek, Seeburger, Gopet Trans и много други.

Мария ръководи различни консултантски проекти и провежда обучения за развитие на лидерство, мотивация и ангажираност на служителите, ефективна комуникация, изпълнение, управление и повишаване на организационната култура чрез фирмени ценности.
Благодарим на Мария за споделените мисли и вдъхновения.

Въпрос 1: Разкажете накратко как стигнахте до професията „управленски консултант“ или кога преценихте, че това е професията за Вас?

Може да се стори невероятно, но влизането ми в консултантската сфера беше кармично.

След дългогодишен професионален опит в корпоративния свят – на ръководни позиции в областта на човешкия капитал, бях на кръстопът – дали да продължа още нагоре или е време за нещо различно, но и не толкова различно. И тогава, наистина съвсем случайно, се срещнахме с човек, с когото от години имах голямото желание да работим заедно, но по стечение на обстоятелствата пътищата ни се разминаваха. И тази дама вече имаше свой собствен бизнес за управленско консултиране. За продължението можете да се досетите сами. Вече 15 години.

Въпрос 2: Какво харесвате най-много в управленското консултиране?

Свободата, динамиката, разнообразието от проекти, компании, хора и дейности. Няма рутина, няма застой, всичко всеки път е различно, влизаме в много и различни бизнеси, но дори и да работим дълго с една и съща компания, проектите се различават. Но винаги има една златна нишка на добавена стойност, която оставяме при нашите клиенти.

Въпрос 3: Какво харесвате най-малко?

Навлизането в зоните на здрача – проблемните зони, от които трябва понякога да тръгнем, за да помогнем на клиента да постигне това, което желае.

Въпрос 4: Кой ангажимент Ви е донесъл най-голямо удовлетворение и защо?

Има много ангажименти, които са ми били приятни и интересни, трудно е да се определи само един.

Но може би проект към Световната здравна организация и по-конкретно с всички HR специалисти в единадесет франкофонски държави в Африка – като консултант и тренер. Обогатяващ и различен проект, в който инвестирах много от себе си, но и много получих. Наистина запомнящ се.

Въпрос 5: Кое личностно качество Ви е било в най-голяма помощ в работата Ви?

Щедростта – да давам и да споделям, но по адаптиран начин, спрямо хората до мен – отношение, опит, знания и умения, за да може всеки по пряк път да стигне там, където иска, да си вземе това, от което има нужда.

И също привилегията, че имам практически опит в реалния бизнес.

Въпрос 6: Споделете една книга и един луксозен предмет, които бихте взели, ако се озовете на самотен остров.

Книгата, която ще взема, със сигурност е Библията – чете се бавно, изисква време за да се осмисли, води до размисъл и всеки път откриваш нещо различно.

А относно предмета, в случая – луксозен поради обстоятелствата (самотен остров) – една френска преса за кафе (не изисква ток, ако на острова няма :).