Изграждане на доверие за поколения напред

За модела на персонализираното консултиране при управлението на семейното богатство и за изграждането на доверие в интервю за „Мениджър“ разказва Величка Христова, старши банкер и директор в Bank Gutmann, както и сертифициран управленски консултант (СМС).

Основите на доверието между консултант и клиент са: последователност, честност и ангажираност. Последователността в поведението и изпълнението на обещанията към клиентите и партньорите са ключът за успеха през годините. Важно е да се поделя информация навреме, включително при пазарни сътресения и други проблеми. Да се споделят не само успехите, но и да сме близо до клиентите в периоди на нестабилност и несигурност, когато инстинктът подтиква към прибързани решения. Прозрачността при вземането на решения е решаваща.

Специално внимание е обърнато на устойчивия личен финансов план в несигурна среда като днешната. На първо място трябва да се отговори на въпроса защо е необходим личен финансов план. Рядко финансовите резултати сами по себе си са цел. Обикновено те са средство за постигане на истинските ни желания. Когато знаем какво искаме да постигнем, е сравнително лесно да изготвим план как да постигнем целите си. От ключово значение е постоянството. Често обаче дори и най-издържаният финансов план не може да бъде изпълнен поради дълбоко вкоренено отношение към парите. Важно е да се обърне внимание и на този аспект. Посланията за парите, които сме получили от семейството ни, продължават да оказват влияние върху решенията и действията ни днес. Оказват и влияние върху посланията, които ние от своя страна предаваме на нашите деца.

В личен аспект Величка Христова, СМС, споделя, че най-смислената инвестиция е в образование.

За повече подробности прочетете цялото интервю в „Мениджър“.